2009年9月26日星期六

茉莉花


好一朵美丽的茉莉花
好一朵美丽的茉莉花
芬芳美丽满枝芽
又香又白人人夸
让我来把你摘下
送给别人家
茉莉花呀茉莉花


哈哈哈,上面那张相片里那位相貌清秀、亭亭玉立的姑娘就是我的老朋友素贞(右)的宝贝女儿茉莉了。

我和素贞已经很久没见面了,说起来很惭愧,素贞几乎每年都在农历新年时从美国打电话来向我问好,而我却没有打过电话给我的这位老朋友,这里要向老朋友说声对不起。

Even though we haven't been in touch for a long time, you are always in my memory; I see your smiling face, hear your voice, and feel your care... friend forever... (U.S)

那天在留言板看到上面这则留言觉得很纳闷,我的美国朋友除了奥巴马外,要数定居在那儿的素贞和爱娇了。可素贞和爱娇留言应该是写真名,难道是奥巴马不成?哈哈哈······

于是,我便来个“投石问路”,“抛砖引玉”,播出一首《茉莉花》,果然,老朋友应声出来了。

Thank you Kuaile Guzhu for the delightful song. The name Jasmine is given by her father; her American grandma once questioned why not "Jessica". Every one of my friends knows how pure, delicate and aromatic the flower is. In addition, 茉莉 sounds like 末利, which implies unselfishness. We pray that she posseses these precious characters. Xiexie again, from U.S

是的,保罗给女儿取名“茉莉花”的确很好听,很有智慧,相信你们的女儿一定是人如其名的散发出迷人的芳香。

老朋友,很高兴的见到你能活到老学到老,孜孜不倦的学习进修,几时有空再回来祖国和老伙伴们、老朋友们聚聚?

老朋友,我们等着你回来。哈哈哈······

1 条评论:

匿名 说...

I did not read this article until today, Sunday, and when I heard the orchestra, chorus and the singing of 茉莉花, tears kept running down my face...... I was so moved by the ethical, aesthetic and beautiful expression, not only conveyed through music, but also through friendship.
天长地久, true friendship should not vanish as time flies by......
I'm going to forward the link to Jasmine. Xiexie Kuaile Guzhu